وزارت بهداشت مصر از کشته شدن 7 نفر و زخمی شدن 261 نفر دیگر در درگیری های صبح امروز سه شنبه در میدان های "رمسیس" و "النهضه" و خیابان البحر الاعظم قاهره خبر داد.

 

به نقل از شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری "الشرق الاوسط"؛"خالد الخطیب" رئیس اداره مرکزی اورژانس و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که 137 تن از مجروحان این درگیری ها پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند و 124 نفر دیگر همچنان تحت مداوا قرار دارند. 
 
الخطیب خاطرنشان کرد: در درگیری های میدان رمسیس و پل اکتبر 134 نفر زخمی و دو نفر از تظاهرات کنندگان کشته، در میدان رابعه العدویه 5 نفر زخمی، در میدان النهضه و اطراف دانشگاه قاهره 114نفر زخمی و 4 نفر کشته و در خیابان البحر الاعظم و خیابان المحطه نیز 8 نفر زخمی و یک نفر کشته شده است. 
 
به دنبال ادامه درگیری های مسلحانه بین هوادران مرسی و اهالی خیابان المحطه و الجیزه، یک فروند بالگرد ارتش مصر برای کنترل اوضاع در آسمان میدان الجیزه به پرواز درآمد. 
 
در درگیری های شب گذشته بین هواداران و مخالفان محمد مرسی در میدان رمسیس قاهره 401 نفر به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند. 
 
هشام برکات دادستان کل مصر نیز به عادل السعید رئیس دفتر فنی و پیگیری دادگاه استیناف اسماعیلیه دستور داد فورا تحقیقات گسترده ای درباره رویدادهای میدان رمسیس و خیابان البحر الاعظم انجام دهد.

 

 

 

 



تاریخ: سه شنبه 25 تير 1392برچسب:مصر , قاهره , درگیری , بین الملل,
ارسال توسط دلاور
 به نقل از پایگاه خبری العهد نوشت:
 

 

ساعت‌های روزه‌داری در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند. در این میان مسلمانان دانمارک با ۲۱ ساعت طولانی‌ترین و مسلمانان آرژانتین با ۹ ساعت کوتاه‌ترین ساعات روزه‌داری را سپری می‌کنند.

ساعت‌های روزه‌دارای در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند.

بر این اساس، مسلمانان کشورهای اروپایی طولانی‌ترین ساعات روزه‌داری را سپری می‌کنند و در این میان مسلمانان کشور دانمارک با 21 ساعت طولانی‌ترین و مسلمانان آرژانتین با 9 ساعت و نیم کوتاهترین ساعات روزه‌داری را در جهان سپری می‌کنند.

اما میانگین ساعات روزه‌داری در کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه 14 تا 15 ساعت اعلام شده است که عربستان سعودی و یمن از جمله این کشورها هستند.

ساعت روزه‌داری در شمال آفریقا نیز مانند کشورهای لیبی و مغرب به 14 ساعت می‌رسد، در حالی‌که ساعات روزه‌داری در مصر به 16 ساعت و نیم می‌رسد.

اما در استرالیا مسلمانان این کشور 10 ساعت روزه می‌گیرند و در آفریقای جنوبی ساعات روزه‌داری به 10 ساعت و نیم می‌رسد.

 نکته قابل تامل این‌جاست که هرچه از نیم کره جنوبی به نیم کره شمالی حرکت می‌کنیم، بر تعداد ساعات روزه‌داری افزوده و هرچه از نیم کره شمالی به سمت نیم کره جنوبی حرکت می‌کنیم، ساعات روزه‌داری کاهش می‌یابد.  اما میانگین روزه‌داری در دیگر کشورهای جهان بین 14 تا 16 ساعت است و با وجود طولانی بودن ساعات روزه‌دارای در اکثر نقاط جهان با این حال مسلمانان بر ادای فرایض خود در این ماه مبارک تاکید دارند.




تاریخ: سه شنبه 25 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

ينترنت و فضاي مجازي از بدو فراگير شدن، گستره وسيعي از اطلاعات را در معرض همگان، نمايان ساخت و پس از آن، انواع اطلاعات اعم از ـ صحيح و ناصحيح، خوب و بد ـ با کمترين هزينه و توسط همگان، در معرض عموم قرار گرفت.

پس از آن بود که انديشه‌ها و مکاتب گوناگون از اين بستر، جهت ارائه مطالب مورد نظر خويش بهره بردند و چندي نگذشت که فضاي مجازي، بستري براي تقابل و جنگ همه جانبه انديشه‌ها گشت. از آنجا که مذهب حقه تشيع ـ به طور عام ـ و عقيده مهدويت ـ به طور خاص ـ مخالف همه مکاتب و انگاره‌هاي انحرافي جهان است، هجمه‌اي همه جانبه عليه اسلام و تشيع و به طور خاص، انديشه و دکترين مهدويت در عرصه اينترنت به راه افتاد.

 

 

اين مقاله در صدد است به بررسي برخي از شيوه‌هاي مقابله دشمن با فرهنگ مهدوي در عرصه اينترنت و وب بپردازد. در پايان نيز پيشنهاداتي در مورد شيوه مقابله با اين حرکات دشمن ارائه خواهد شد.

هجمه‌هاي مجازي دشمنان

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

دعای عهد دعایی جهت برقراری ارتباط‌ بین ما و حضرت مهدی است. در این دعا با آن حضرت عهد و پیمان می‌بندیم ، قول و قرار می‌گذاریم که یکسری کارهایی را انجام دهیم و در جهت تشکیل حکومت عدل مهدوی زمینه سازی کنیم.

این دعا تابلوی روشن را فرا روی فعالیت‌های ما قرار می‌دهد. 
پای کلام دلنشین استاد حجت الاسلام و المسلمین قرائتی درنگی می‌کنیم تا با مروري بر اين دعاي شريف، درسهای نهفته در آن را بیاموزیم. این دعا به ما می‌گوید که؛

1. علاقه به امام زمان باید جمعی باشد. 
در دعای عهد داریم که: «اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلَانَا الْإِمَامَ الْمَهْدِیَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الطَّاهِرِینَ عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات‏»، به امام زمان ابلاغ کن، از طرف چه كسي؟ «عَنْ جَمِیعِ» از طرف همه‌ مؤمنین و مؤمنات «عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات‏» این خودش یک مطلب مهمي است
2. امام جهاني باید مریدش هم جهانی فکر کند 
وقتي زیارت می‌رویم بگوییم که این زیارت به نیابت از همه‌ی مؤمنین و مؤمنات. صدقه می‌دهیم بگوییم: دفع بلا از همه‌ی مؤمنین و مؤمنات بشود. نگوییم: خدایا، مؤمنینی که در این مسجد نماز خواندند بیامرز. حالا مؤمنینی که در مسجد دیگر نماز خواندند چه؟ همه را بگو. چرا می‌گویی: خدایا کسانی که در این هیأت سینه زده‌اند. چقدر تنگ نظر هستی! چقدر فکر کوچک است. مگر تو منتظر امام بین المللی نیستی؟ امام جهانی باید مریدش هم جهانی فکر کند. کسی که منتظر اصلاح عمومی است، باید خودش هم عمومی فکر کند. خودم و بچه‌ام و هیأت‌ام و مسجدم و برایش هیچ فرقی نکند. «عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات».
3. علاقه‌به امام زمان بدون مرز است



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
تکنیکی که مثبت جلوه می‌دهد؛
"سیرنیوز": سیاه نمایی صرف در تکنیک های غرب برای تخریب اسلام جایی ندارد و برخی اوقات اقداماتی که از نگاه ما و بسیاری دیگر اقدامی مثبت تلقی میشود می تواند در عمل بسیار مخرب و زهر دار باشد.
به گزارش سیرنیوز به نقل ازندای انقلاب ؛ اسلام هراسی در غرب و به خصوص در کشورهای انگلیس و آمریکا اجزای مختلفی دارد که برای تحلیل آن می بایست تمام بخش های این پازل در کنار هم قرار بگیرند و بعد آن را تحلیل کرد. گزارشی که در ادامه خواهید خواند به علت پدیده ای خواهد پرداخت که شاید در نگاه اول از دید افرادی که در ایران زندگی می کنند اقدامی مثبت در قبال مسلمانان تلقی شود ولی زمانی که یک تحلیل گر انگلیسی منتقد به آن نگاه می کند داستان جور دیگری تحلیل می شود که به واقعیت نزدیک تر است. 
 
اسلام هراسان در غرب همواره تلاش کرده اند که مسلمانان را افرادی بی منطق، عجیب و خطرناک به تصویر بکشند و اقدام شبکه ۴ انگلیس در پخش کردن اذان در ساعت ۳ صبح در ماهی که مسلمانان به تصور بسیاری از مردم انگلیس تمام ماه رمضان را بدون خوردن و آشامیدن طی می کنند تقویت کننده این باور اشتباه است.


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

حسین بهزاد با اشاره به علت نامگذاری خاطرات عزیز جعفری با عنوان «کالک‌های خاکی» گفت: آقاعزیز، معمارزاده است؛ در رشته مهندسی معماری تحصیل ‌کرد؛ از زمانی که پای او به جبهه باز ‌شد، در طراحی عملیات سوسنگرد، او در میان خاک‌های جبهه، کالک می‌کشید.

خبرگزاری فارس: چرا کتاب خاطرات فرمانده سپاه «کالک‌های خاکی» نام گرفت
 

 

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس باشگاه «توانا»، حسین بهزاد پژوهشگر و نویسنده ادبیات دفاع مقدس در مراسم رونمایی از کتاب «کالک‌های خاکی»‌ که عصر روز گذشته در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: در روند پیدایش کتاب «کالک‌های خاکی» خاطرات عزیز جعفری، بنده مصاحبه‌گر این اثر بودم و برای گرفتن مصاحبه‌ حدود 6 ماه زمان گذاشتیم؛ این دوره زمان اوج کارهای فرمانده نیروی هوایی، دریایی و زمینی، قدس و بسیج بود؛ به دلیل مشغله کاری زیاد مطابق قراری که داشتیم، گاهی اوقات او از هواپیما پیاده می‌شد، به محل مصاحبه می‌آمد و بعد از مصاحبه آماده می‌شد تا به مأموریت دیگری اعزام شود.

وی ادامه داد: بعضاً در وضعیت‌های فوق‌العاده که باید از سپاه بازدید می‌کرد، در سرمای زمستان با توجه سردردی که داشت، کلاه کشی بر سرش می‌گذاشت و خود را با موتور هوندا 125 به محل مصاحبه می‌رساند و دوباره باز می‌گشت و به کارهایش می‌رسید.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

دختران ایرانی در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی آنقدر افتخارآفرینی کرده‌اند که خبر کسب مدال نقره در رقابت‌های داخل سالن اسیا توسط «سمیه حیدری»، عادی جلوه کند اما تصاویر منتشر شده از وی در هنگام دریافت مدال و حضور بر روی سکوی قهرمانی، یکبار دیگر ظرفیت و توانایی‌های دختران معتقد و محجبه ایرانی برای کسب افتخار برای ایران عزیز را به نمایش گذاشت و به خبر اول رسانه‌ها تبدیل شد.

سمیه حیدری، ورزشکار زن کوراش کشورمان در دیدار فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم با شکست برابر حریفی از ازبکستان به مدال نقره بسنده کرد. خانم حیدری که در دور نخست استراحت کرده بود، در دور دوم، حریف اهل کره جنوبی را مقتدرانه شکست داد تا رسانه‌های کره از این حادثه به عنوان یک شگفتی یاد کنند.

اما افتخارآفرینی این دختر شایسته ایران به همینجا ختم نشد و خانم حیدری نشان داد که حاضر نیست برای دریافت مدال، تاج بندگی پرودگار را کنار بگذارد. حضور سمیه حیدری با پوشش چادر روی سکوی قهرمانی و فلاش متعدد عکاسانی که در حال ثبت این لحظه تاریخی بودند، درخششی فرا‌تر درخشش مدال نقره این دختر شایسته داشت.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:سمیه حیدری , سانسور , حجاب ,
ارسال توسط دلاور
یک رد صلاحیت شده کاندیدای شهرداری پایتخت
رییس کمیسیون شوراهای مجلس در اظهاراتی اصلاح طلبان را به شهردار کردن کسی که برای عضویت در شورای شهر نیز رد صلاحیت شده بود، امیدوار کرده است.
"گروه سیاسی صراط" - رییس کمیسیون شوراهای مجلس در اظهاراتی اصلاح طلبان را به شهردار کردن کسی که برای عضویت در شورای شهر نیز رد صلاحیت شده بود، امیدوار کرده است.
به گزارش گروه سیاسی صراط، امیر خجسته گفته است «ردصلاحیت در انتخابات شوراهای شهر و روستا، نمی‌تواند الزاما به معنی ممنوعیت حضور افراد در سمت شهردار تهران باشد.»
او اضافه کرده است که «احرازشدن یا نشدن صلاحیت افراد در انتخابات شوراهای شهر و روستا تابع استعلام از مراجع چهارگانه بوده و در این میان اگر قرار است فردی که در انتخابات شوراها ردصلاحیت شده، به شهرداری راه نیابد، باید نوع ردصلاحیت وی مشخص شود.»
مراجع چهارگانه احراز صلاحیت نامزد ها شامل وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال است.
پیش از این، اصلاح طلبان راه یافته به شورای شهر تهران از محسن هاشمی به عنوان گزینه خود برای شهرداری پایتخت نام برده بودند.
این در حالی است که صلاحیت محسن هاشمی برای نامزدی در انتخابات شورای شهر تایید نشده و تلاش برخی از نزدیکان خاندان هاشمی برای اعمال نفوذ و تایید صلاحیت او نیز بی نتیجه مانده بود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

رمضان، قرآن

دوستان سعی کنند در همه اوقات - به خصوص در ماه رمضان - تلاوت قرآن را از یاد نبرند. قرآن نباید از زندگی‌تان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید؛ هر چه ممکن است. تلاوت قرآن هم، با تأمل و تدبر اثر می‌بخشد. تلاوت عجله‌یی که همین طور انسان بخواند و برود و معانی را هم نفهمد یا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نیست؛ نه این که بی فایده باشد - بالأخره انسان همین که توجه دارد این کلام خداست، نفس این یک تعلق و یک رشته ارتباطی است و خود همین هم مغتنم است و نباید کسی را از این طور قرآن خواندن منع کرد. لیکن تلاوت قرآنی که مطلوب و مرغوب  مأمورٌبه است، نیست. تلاوت قرآنی مطلوب است که انسان با تدبر بخواند و کلمات الهی را بفهمد، که به نظر ما می‌شود فهمید. اگر انسان لغت عربی را بلد باشد و آن چه را هم که بلد نیست، به ترجمه مراجعه کند و در همان تدبر کند؛ دو بار، سه بار، پنج بار که بخواند، انسان فهم و انشراح ذهنی نسبت به مضمون آیه پیدا می‌کند که با بیان دیگری حاصل نمی‌شود؛ بیشتر با تدبر حاصل می‌شود؛ این را تجربه کنید. لذا انسان بار اول وقتی مثلاً ده آیه مرتبط به هم را می‌خواند، یک احساس و یک اشتباه دارد؛ بار دوم، پنجم، دهم که همین را با توجه می‌خواند، انتباه(توجه) دیگری دارد؛ یعنی انسان انشراح ذهن پیدا می‌کند. هر چه انسان بیشتر انس و غور پیدا کند، بیشتر می‌فهمد؛ و ما به این احتیاج داریم.

 

منبع:

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت، 17/07/1384.




تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور
علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.
 
 علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.



علاّمه مجلسی در زادالمعاد در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان می گوید؛ چهار رکعت نماز اقامه شود و در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه توحید.


شب اول در آن چند عمل است؛ اوّل آنكه طلب هلال كند و بعضى استهلال این ماه را واجب دانسته اند. دوّم چون رؤیت هلال كرد اشاره به هلال نكند بلكه رو به قبله كند و دستها را به آسمان بلند كند و خطاب كند هلال را و بگوید: رَبّى وَرَبُّكَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ اِلى ما تُحِبُّ وَتَرْضى اَللّهُمَّ بارِكَ لَنا فى شَهْرِنا هذا وَارْزُقْنا خَیْرَهُ وَعَوْنَهُ وَاصْرِفْ عَنّاضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاَّئَهُ وَفِتْنَتَهُ




ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:اعمال شب و روز اول ماه رمضان,
ارسال توسط دلاور
رئیس صداوسیما از هم اکنون به فکر تامین مقدمات پخش مستقیم جام جهانی برزیل است.
 
 



تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب: مواجهه , ضرغامی , تماشاگران , بی حجاب ,
ارسال توسط دلاور
شوکی دیگر در انتظار استقلالی ها ؟
تیموریان در حالی از سپاهان پیشنهاد دارد که این باشگاه پیش از این مجتبی جباری را جذب کرده بود.
صراط : برادر آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با تسنیم درباره جلسه امروزش با فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: باید شب گذشته خبر قطعی را به باشگاه استقلال می‌دادیم ولی مدیربرنامه‌های آندو که برای مذاکره با یک تیم چینی در این کشور به سر می‌برد خبری به ما نداد. این موضوع را به اطلاع مدیرعامل باشگاه استقلال رساندم. 
 
وی افزود: منتظر ویزا هستیم تا به قطر برویم و مذاکرات خود را با 2 تیم قطری که خواهان آندو هستند انجام دهیم. 
 
تیموریان در خصوص مذاکره برادرش با سپاهان گفت: آندرانیک نه تنها از سپاهان بلکه از چند تیم دیگر لیگ برتری پیشنهاد دارد ولی با هیچ تیمی مذاکره نکرده‌ایم. به همه تیم‌ها اعلام کردیم اولویت آندو برای بازی در ایران، استقلال است. 
 
تیموریان در حالی از سپاهان پیشنهاد دارد که این باشگاه پیش از این مجتبی جباری را جذب کرده بود.



تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور
خاک خوردن "آسمان خردلی" در گنجه
سینما چشمش را بر رنج جانبازان بسته است/ وقتی سراغ آن کوزه‌گر رفتم شهید شده بود
مصطفی رزاق کریمی کارگردان سینما گفت: فیلمنامه "آسمان خردلی" نوشته فرهاد توحیدی با موضوع خانمی که در جنگ عراق علیه ایران شیمیایی شده است همچنان بدون سرمایه‌گذار در گنجه خاک می‌خورد.
 

مصطفی رزاق‌کریمی درباره سرنوشت فیلمنامه "آسمان خردلی" به خبرنگار مهر گفت: فرهاد توحیدی نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی را در نهایت وسواس و علاقه‌ای که به سینمای جنگ دارد نوشته است و در این راستا به همراه توحیدی و مرتضی رزاق‌کریمی، تهیه‌کننده سفری به اتریش داشتیم و از تمام لوکشین‌ها و بیمارستان‌هایی که سی سال پیش مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق در آن حضور داشتند، دیدن کردیم.

وی در ادامه افزود: انصافا فرهاد توحیدی برای نوشتن سکانس به سکانس این فیلم سینمایی وقت گذاشت و با صبر و حوصله حس‌های داستان را یک به یک درآورد و من می‌دیدم که توحیدی بغض می‌کرد و "آسمان خردلی" را می‌نوشت.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
پیوند ناگسستنی مصر و سوریه از گذشته تا حال
سقوط مرسی و فرصتی برای احیای روابط تاریخی مصر و سوریه

پیوندهای تاریخی بین سوریه و مصر بیش از آن بوده است که امروز به‌نظر می‌رسد. مصر و سوریه، دو پایگاه بزرگ جنبش‌های روشنفکری در جهان عرب بوده‌اند و بالاخص عقاید «پان‌عربیستی» در این دو کشور ریشه دوانده است.

خبرگزاری فارس: سقوط مرسی و فرصتی برای احیای روابط تاریخی مصر و سوریه
 

 

دوران محمد مرسی را باید دوران اوج‌گیری اختلاف و جدایی مصر و سوریه از یکدیگر تلقی کرد. شاید در هیچ برهه‌ای از برهه‌های تاریخ معاصر جهان عرب، دمشق و قاهره تا این حد از یکدیگر دور نمانده بودند.

وقتی محمد مرسی برای تحویل ریاست جنبش عدم تعهد به تهران آمد، تندترین سخنان او نه متوجه اسرائیل، بلکه متوجه حاکمان سوریه بود و گروه نمایندگی سوریه نیز در پی شنیدن سخنان تند او، جلسه را ترک کردند. وقتی مرسی از قدرت برکنار شد، شاید تندترین سخنان در استقبال از این واقعه، از سوی رئیس‌جمهور سوریه صادر شد.

اما علی‌رغم این تندی‌ها، تاریخ گواهی می‌دهد که پیوندهای تاریخی بین سوریه و مصر بیش از آن بوده است که امروز به‌نظر می‌رسد. مصر و سوریه، دو پایگاه بزرگ جنبش‌های روشنفکری در جهان عرب بوده‌اند و بالاخص عقاید «پان‌عربیستی» در این دو کشور ریشه دوانده است. در شرایطی که غالب کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از نظر تولید اندیشه نوعی رکود تاریخی را تجربه می‌کردند، اندیشمندان در مصر و سوریه فعال‌تر از تمام نقاط جهان عرب بودند.

* آرمان اتحاد عرب و «جمهوری عربی متحده»



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:مرسی,سوریه,مصر,کودتای نظامی,اتحاد,
ارسال توسط دلاور
مطالبه ای برای دولت یازدهم؛
این نگرانی وجود دارد که خودروسازان با حجم بالای پیش‌فروش به مشتریان بیش از ظرفیت تولید، دولت آینده را در ابتدای کار با حجم عظیم مطالبه مردمی روبرو سازند که 70 تا 80 درصد قیمت خودرو را در زمان ثبت‌نام پرداخت کرده و از دولت جدید انتظار تحویل خودرو دارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، خودروسازان بزرگ کشور که در سال‌های گذشته هیچ‌گاه تمایلی به پیش‌فروش قطعی محصولات خود نداشتند، در روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد اقدام به پیش‌فروش خودرو با قیمت قطعی کرده‌اند به طوری که زمان تحویل آنها در دولت یازدهم خواهد بود. 

در حالی که تراز مالی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به علت کاهش شدید تولید در یک سال اخیر به شدت منفی شده و با ادامه شرایط فعلی، دولت احمدی‌نژاد خودروسازان را با بحران شدید به دولت روحانی تحویل خواهد داد؛ گویا مدیران خودرویی برای رهایی از این وضعیت، دست به ترفندی قابل تامل زده‌اند. 

شرکت ایران‌خودرو در اقدامی نادر از این هفته اقدام به پیش‌فروش محصولات خود با قیمت قطعی کرده است. بنابر اعلام معاون فروش ایران‌خودرو، این شرکت شرايطي فراهم كرده است تا مشتريان بتوانند هر محصولي را كه مي‌خواهند، به صورت پيش‌فروش قطعي از طريق نمايندگي‌هاي مجاز شركت در سرتاسر كشور اقدام كنند. 
 
برو به ادامه مطلب ...


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
گزارش جدید پنتاگون افشا کرد
گزارش جدید پنتاگون نشان می دهد بر خلاف باور عمومی، 53 درصد یعنی بیش از نیمی از شکایات مرتبط با آزار جنسی و تجاوز در ارتش آمریکا در سال 2012، مربوط به مردان است. در این سال 26 هزار پرونده مرتبط با این موضوع تشکیل شده است.
"گروه سیاسی صراط" - گزارش جدید پنتاگون نشان می دهد بر خلاف باور عمومی، 53 درصد یعنی بیش از نیمی از شکایات مرتبط با آزار جنسی و تجاوز در ارتش آمریکا در سال 2012، مربوط به مردان است.
به گزارش گروه سیاسی صراط، بر این اساس،  تعداد شکایات مرتبط با آزار جنسی و تجاوز در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۶ هزار پرونده اعلام شده که حدود ۱۴ هزار از موارد آن یعنی ۵۳ درصد مربوط به مردان است.
بی بی سی اخیرا مصاحبه ای با یکی از قربانیان قدیمی این تجاوزها انجام داده است. این مرد که جرامایا آربوگست نام دارد و یکی از سربازان قدیمی تفنگداران دریایی آمریکاست گفته است "دو سال از پیوستنم به تفنگداران دریایی گذشته بود که یکی از مسئولان مافوقم به من تجاوز کرد. از آن لحظه، رویای من مثل تُنگ بلوری شکست. هزار تکه شد. آن قدر افسرده و مضطرب شدم که زندگی برایم تیره و تار شد. آن افسر مافوق رویای من را دزدید. آن قدر شکسته و مایوس شدم که بالاخره در سال ۲۰۰۶ از نیروی دریایی بازنشسته شدم."


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
سردار وحیدی خبر داد
رونمایی و تست جدیدترین موشک‌ها و پهپادهای ساخت وزارت دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی و تست و ارزیابی جدیدترین نوع موشک‌ها و پهپادهای ساخت وزارت دفاع خبر داد.

خبرگزاری فارس: رونمایی و تست جدیدترین موشک‌ها و پهپادهای ساخت وزارت دفاع
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در چهارمین جشنواره تحقیقات دفاعی که با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد از برترین های تحقیقات امور دفاعی تجلیل شد.

سردار وحیدی در این مراسم طی سخنانی گفت:حوزه علم و فناوری، حوزه رقابت جدی برای برتری فرهنگ و اصول مکتب کشورهاست. 

وی با اشاره به اینکه امروزه علم و فناوری، حوزه رقابت و تلاش برای تسلط اقتصادی و سیاسی است افزود: این حوزه امروز به عنوان شاخص اصلی رقابت های جهانی شناخته می شود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور


یک اثری هست به نام "مهمان صخره ها" که خاطرات یک خلبان به نام محمد غلامحسینی را در زمان هشت سال دفاع مقدس روایت می کند.

گروه فرهنگی مشرق- یک عده می‌گویند سرانه مطالعه در کشور به طور میانگین و برای هر نفر 13 الی 17 دقیقه در روز است. عده دیگری این آمار را تکذیب می کنند و معتقدند این مقدار افزایش پیدا کرده و به یک ساعت رسیده! البته ما به سرانه مطالعه در کشور نگاهی نداریم و حرفمان فقط یک چیز است! "کتاب و کتابخوانی اوضاع خوبی ندارد."

با نگاهی به سیر نزولی فروش آثار ادبی به دلیل افزایش قیمت کاغذ و به خصوص کم اقبالی مردم در نمایشگاه کتاب امسال می تواند نتیجه گرفت که این فرهنگ کاغذی قدیمی و چندین ساله در مقابل رقبای جدیدش در حال مغلوب شدن است.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:سرهنگی , کتاب , مشرق , ایده , پیشنهاد,
ارسال توسط دلاور

 

عصر جمعه مراسمی تحت عنوان "آب بازی" در پارک ایران زمین واقع در عظیمیه کرج با حواشی بسیار برگزار شد.
صراط طی هفته گذشته با فراخوان های متعدد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی خصوصا "فیس بوک"، مراسم آب بازی در پارک ایران زمین عظیمیه برگزار شد.

این مراسم که از ساعت 16 در شمال این پارک (ایران زمین) با حضور مختلط دختران و پسران جوان آغاز شد تا ساعت 19/30 ادامه یافت.

به گزارش کرج رسا، به گفته شاهدان محلی، این کارناوال 3 ساعته که در حضور مامورین انتظامی برگزار شد در نهایت با دستگیری حدود 50 نفر از شرکت کنندگان توسط ناجا به پایان رسید، که بعد از انتقال این افراد به کلانتری 14 رسالت واقع در سه راهی شهرک اوج، خانواده های دستگیر شدگان که در حدود 500 نفر بوده اند با تجمع در محل این کلانتری با سر دادن شعار های هنجارشکنانه خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند که در نهایت این تجمع با مداخله ی نیروهای اداره آگاهی و یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان کرج در ساعت 24 پایان یافت.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:جشن , آب بازی , پارک , ایران , زمین , عظیمیه , عکس ,
ارسال توسط دلاور

 

در فیلم برف روی کاج‌ها سرسپردگی فیلمساز به تفکر فمینیسم باعث سقوط و تنزل فیلم شده و مقصود فیلمساز را برای مخاطب علن کرده است. این نقص در فیلمسازی تهمینه میلانی نیز در حد وافر دیده می‌شود و مخاطب از همان ابتدا می‌داند و می‌فهمد که نظر کارگردان با چه شخصیت است و با کدام شخصیت دیگر دشمنی می‌ورزد. در مثنوی مولوی در خصوص پیش‌داوری و غرضمندی اینچنین آمده است: چون غرض آمد هنر پوشیده شد/ صد حجاب از دل به سوی دیده شد
صراط: فیلم برف روی کاج‌ها نخستین ساخته پیمان معادی، یکی از نزاع‌انگیزترین فیلم‌های جشنوارۀ سی‌ام فجر بود که با یک سال تأخیر از چهارشنبه 4 اردیبهشت اکران شد. حوزه هنری طبق اعلان قبلی، این فیلم را در سینماهای خود اکران نکرده است. این فیلم پس از ژنجاه روز به فروش یک میلیارد تومانی در سینماهای کشور رسید. 
برف روی کاج‌ها نخستین فیلم سینمایی پیمان معادی در زمستان 1389 فیلمبرداری شد و در بهمن 1390 در سی‌امین جشنواره فیلم فجر نمایش یافت. این فیلم، موضوع خیانت در زندگی زناشویی را دستمایه خود قرار داده است. مهناز افشار در آن نقش اصلی را بر عهده دارد، یک معلم پیانو که به ناگاه متوجه می‌شود شوهرش با یکی از شاگردانش به خارجه رفته است. برف روی کاج‌ها یکی از شش فیلمی است که حوزه هنری در شهریور 1391 به دلیل موضوعات غیراخلاقی‌شان با اکران آنها در سینماهای زیرمجموعه خود مخالفت کرده بود. 
 
 
ادامه مطلب...


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 حسین قدیانی

"صراط" - یک/ دنیا آنقدر «خر تو خر» است که مرا شرمنده ترکیب مودبانه‌تر «شیر تو شیر» کرده! گاهی حوادث این جهان پر از ظلم و ستم را نگاه می‌کنم و با خود می‌اندیشم «آیا ظلم و ستم بیش از این هم ممکن است؟!» حقا که «غیبت» دارد سنگین تمام می‌شود برای بشریت. اگر وقتش نباشد، خیلی هم دیگر بی‌وقت نیست که خداوند عمل کند به «وعده موعود». واقعا به اینجای آدم رسیده! اگر در «جاهلیت ماضی» شرم و حیایی از زنده به گور کردن دختران نبود، اینک جنایاتی به مراتب وقیحانه‌تر رخ می‌دهد. فقط در یک قلم، بچه چند ماهه را از رحم مادر درمی‌آورند و با قساوت تمام سر می‌برند. چرا؟! واقعا چرا؟!
...


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 وقتی همراه اول ارزش ها را فدای پول می کند

بسیاری از ترانه های آهنگ های پیشواز، محتوای غیراخلاقی دارند. از جمله ترانه آهنگ «دختران کالیفرنیا» که توسط کیتی پری و اسنوپ داگ به طور مشترک خوانده شده، متنی سراسر غیراخلاقی و نامنطبق با فرهنگ ماست.
"گروه فرهنگی صراط" - آهنگ پیشواز یا آوای انتظار عنوان یکی از خدمات اپراتورهای تلفن همراه است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری هم میان مشترکان پیدا کرده است.
به گزارش گروه فرهنگی صراط، اپراتورهای تلفن همراه در مناسبت های ملی و مذهبی و نیز همزمان با رویدادهای فرهنگی، ورزشی و... آهنگ های پیشواز متناسب با آن رویداد را در اختیار مشترکان خود قرار می دهند و در ازای آن مبلغی را از حساب آنان کم می کنند.
بر این اساس، در سال های اخیر رقابت شدیدی نیز میان اپراتورها برای ارائه آهنگ های محبوب تر مردم پدید آمده است.

اما اخیرا یکی از این اپراتورها آهنگ های قابل تاملی را در دسترس مخاطبان خود قرار داده است.
همراه اول لیستی از دریافت کنندگان جایزه گرمی (مهم ترین جایزه موسیقی دنیای غرب)، را به عنوان آواهای انتظار در اختیار مشترکان خود قرار داده است که تناسبی با فرهنگ و روحیات جامعه ایرانی اسلامی ما ندارد.


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 رجانیوز – گروه فرهنگی: اگر یک مراسم فرهنگی با موضوع داستان نویسی در مرکز شهر تهران برگزار شود و صندلی‌های سالن برگزاری، آنقدر خالی نباشد که رسانه‌ها از انتشار تصاویر آن خجالت بکشند، همه اهالی فرهنگ خدا را شکر می‌کنند. حالا تصور اینکه مراسمی در شهرستان کوچکی مانند پیشوا برگزار شود و جمعیت بسیار زیادی در آن حاضر شوند، نزدیک به یک رویاست. 

به گزارش رجانیوز، اما این رویا، شب گذشته در صحن امامزاده جعفر(ع) پیشوای ورامین به واقعیت پیوست و مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقه داستان رسول آفتاب (فتنه در تاریخ اسلام) با استقبال تاریخی مردم و اهالی فرهنگ و هنر روبرو شد؛ استقبالی که وقتی آن را با سالن‌های خالی در همایش‌های گرانقیمت فلان مرکز و نهاد دولتی و شبه دولتی مقایسه می‌کنیم، تنها جای تاسف و البته از سویی خوشحالی است؛ چرا که نشان می‌دهد مردم تفاوت میان «کار انقلابی و مردمی» با «نمایش و تظاهر» را خوب می‌فهمند.


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:شهدا , پدر و مادر شهدا , انقلاب اسلامی,
ارسال توسط دلاور

 آقا عینکش را از روی چشم‌ها برداشت و نگاهی عمیق به من انداخت که تا عمق جانم نفوذ کرد.ناخودآگاه سرم را پایین انداختم،می‌دانستم دارم از رهبر انقلاب چیزی را می‌خواهم که حق‌الناس به حساب می‌آید.

خبرگزاری فارس: چهارشرطی که امام برای استفاده از حق الناس گذاشت
 

 

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، بزرگترین تکیه‌گاه رزمندگان در عملیات‌های مختلف بعد از خدا و ائمه اطهار کسی جزء امام (ره) نبود. ایشان همواره با درایت و مدیریت بی نظیرشان گره‌گشای رزمندگان بودند. مطلب زیر بیان یکی دیگر از این حسن مدیریت‌های حضرت امام (ره) است که توسط محسن رفیق دوست نقل شده است:

***



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:امام خمینی , حق الناس , انقلاب اسلامی,
ارسال توسط دلاور

 یک دیپلمات خبر داد قطر در نشست اخیر دوستان سوریه متعهد شده ۵ میلیارد دلار به مخالفان سوریه کمک کند و این کار از طریق بنیاد خیریه قطر صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: قطر ۵ میلیارد دلار به مخالفان سوری کمک می‌کند
 

 

یکی از دیپلمات‌هایی که در نشست اخیر دوستان سوریه در دوحه قطر شرکت کرده بود، در گفت‌وگو باخبرگزاری فارس اعلام کرد که قطر متعهد شده که مبلغ 5 میلیارد دلار به گروه‌های مخالف سوری کمک ‌کند.

این منبع افزود: تمامی این مبالغی که پرداخت شده از طریق بنیاد خیریه قطر انجام شده است.

 

در 5 ژوئن، نیروهای سوری کنترل کامل شهر استراتژیک القصیر در مرز با لبنان را پس از سه هفته درگیری‌های شدید در دست گرفتند.

ارتش سوریه تمامی گروه‌های مسلح در این منطقه را پاکسازی کردند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

 شهید دستواره می‌گفت: حاج احمد تازه حقوقش را گرفته بود، از در سپاه بیرون آمد که دید یک زن بچه بغل، کنار پیاده‌رو نشسته و گریه می‌کند، احمد رفت جلو.

خبرگزاری فارس: روایتی از برخورد احمد متوسلیان با زن و بچه تفنگ‌چی کومله
 

 

 عجب مردهایی بودند که فریب‌خوردگان ضدانقلاب را نجات می‌دادند، شهرها را آزاد می‌کردند، حتی به فکر زن و بچه بی‌گناه کسانی که به بیراهه رفتند، بودند.

به بهانه سالروز آزادسازی پاسگاه مرزی ژالانه در نوار مرزی مریوان ـ پنجوین توسط رزمندگان جبهه مریوان به فرماندهی حاج احمد متوسلیان در 19 فروردین 1360 روایتی خواندنی سردار شهید سیدمحمدرضا دستواره درباره گوشه‌ای از مهربانی حاج‌احمد را می‌خوانیم.

                                                            ***

احمد تازه حقوقش را گرفته بود، از در سپاه بیرون آمد که دید یک زن بچه بغل، کنار پیاده‌رو نشسته و گریه می‌کند، احمد رفت جلو.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:متوسلیان , دفاع مقدس , دستواره , خاطرات,
ارسال توسط دلاور

 محسن رضایی در حاشیه سفر به مشهد مقدس برای زیارت بارگاه ثامن‌الحجج(ع) در پاسخ به اینکه آیا آماده همکاری با دولت یازدهم هستید و پیشنهادی به شما شده است، اظهار کرد: ان‌شاء‌الله اگر پیشنهادی صورت گیرد پس از بررسی های لازم همکاری می‌کنم.

وی افزود: بنای بنده کمک به دولت منتخب است این اتفاق می‌تواند به صورت مشورت و کمک فکری و یا به صورت مستقیم باشد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای ما آسان کردن زندگی مردم و کاهش فشارهای اقتصادی روی دوش مردم مهم است بنابراین اگر بتوانیم حتی یک سنگ از سر راه مردم برداریم این کار را خواهیم کرد.

 

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام راه و روش کمک به دولت یازدهم باید مورد بحث قرار گرفته و انتخاب شود.

 

* تشکیل بنیادی برای مشاوره به دولت جدید در راستای حل مشکلات اقتصادی

 

رضایی در ادامه در پاسخ به این سئوال که راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی چیست، اذعان داشت: با توجه به اینکه در موضوع اقتصاد در حال حاضر وارد دوره سختی شده‌ایم می بایست بسیج بیشتری از کارشناسان و اقتصاددانان کشور صورت گیرد.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: قطعا باید از توانایی اقتصاددانان بیش از پیش استفاده شود تا بتوانیم از دوره سخت فعلی در حوزه اقتصاد عبور کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: البته برخی پیشنهاد کرده‌اند که بنده بنیادی را تشکیل دهم و مشاوره‌هایی را به دولت و مجلس ارائه کنم؛ درحال حاضر در حال بررسی آن هستم




تاریخ: شنبه 15 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

 "کوریه انترناسیونال" هفته نامه فرانسوی زبان، در شماره اخیر خود ادعایی بدون سند و مدرک در مورد حسن روحانی مطرح کرده است.

این نشریه می نویسد: حسن روحانی در ماه مارس سال ٢٠٠٤ میلادی، یادداشتی دست نویس را به محمد البرادعی، دبیرکل وقت آژانس بین المللی انرژی اتمی می دهد و از وی می خواهد تا شخصاً این یادداشت را به دست جورج بوش، رئیس جمهوری وقت آمریکا برساند.
در این نامه که فاقد سربرگ و بدون امضا هم بوده، نوشته شده بود «ایران آماده است تا در خصوص مسائل مهم از جمله برنامه هسته‌ای و امنیت منطقه با ایالات متحده آمریکا وارد مذاکره مستقیم شود».
این نشریه در این ادعای بدون سند خود، حتی مدعی عدم پاسخ رئیس جمهور آمریکا به این نامه شده است.عضو سابق تیم هسته ای: بوش به روحانی پیغام داد نه بالعکس/ روحانی جواب نامه بوش را نداددر همین حال، خبرنگار «انتخاب» در تماس با یکی از اعضای سابق تیم هسته ای دکتر روحانی، صحت و سقم این خبر را جویا شد.
وی که تمایلی به افشای نامش نداشت، گفت: این خبر کذب است و من چنین چیزی را به یاد نمی آورم.
این عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در این مورد چنین توضیحی به «انتخاب» داد: آقای البرادعی یکبار از طرف جرج بوش پیامی برای آقای روحانی آورد که آمریکا آماده ی گفت و گوی مستقیم است، اما ایران پاسخی به بوش نداد.
وی در توضیح علت این اقدام گفت:در آن مقطع ، ایران هرگز به آمریکا و جرج بوش - رئیس جمهور وقت -  اعتماد نداشت.
نخستین واکنش اوباما به پیروزی "حسن روحانی" در انتخابات ایران  
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، رویترز نوشت: ...
 
ادامه مطلب ...


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 15 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

 به گزارش قدس آنلاین،مطهری اخیرا گفته که اگر رئیس‌جمهور منتخب به او پیشنهاد وزارت ارشاد بدهد، تعهد آن را خواهد پذیرفت.

مطهری در گفت‌وگو با شبکه العالم، گفت یکی از نزدیکان آقای روحانی به او گفته که در کار گروه تعیین وزیران، اسم او برای وزارت ارشاد مطرح شده است.
مطهری درباره احتمال معرفی او به عنوان وزیر ارشاد گفت: اگر نظر خود آقای روحانی باشد و ایشان اصرار داشته باشد، بنده می‌پذیرم، البته باید با خود ایشان دیدار کنم و مواضع خودم را با ایشان روشن کنم و کاملا به صورت شفاف وارد بشویم و البته این مسئله هنوز به طور جدی مطرح نشده است.
به نوشته کیهان،وبسایت بی‌بی‌سی دراین‌باره نوشت و مهاجرانی گفت :   ....

 
به ادامه مطلب مراجعه کنید ...

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 15 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

 در برخی فرهنگسراها ؛

کنسرت گروه های موسیقی بانوان

این روزها زنان خواننده به گروه های موسیقی و تک خوانی برخی کنسرت ها بدون ممانعت ارشاد و مسئولان فرهنگی پیوسته اند!
در سال های اخیر شنیدن اخبار حضور زنان در گروه های موسیقی و نوازندگی خیلی تعجب آور و دور از ذهن نبوده و نیست و امروزه کسی از شنیدن و دیدن تصاویر زنان نوازنده و همخوان تعجب نمیکند. خوانندگی زنان از منظر اسلام امری غیر شرعی است و شنیدن صدای زنان حرام عنوان شده است.
 اما این روزها زنان خواننده به گروه های موسیقی و تک خوانی برخی کنسرت ها بدون ممانعت ارشاد و مسئولان فرهنگی پیوسته اند! موسیقی هایی با صدای زنان به صورت زیر زمینی در سطح شهر به طور گسترده منتشر شده است که این گذر از قوانین شرعی کشور از دید سینه چاکان فرهنگ دور مانده است!
 امروز خبری در رسانه ها منتشر شده است که حکایت از کنسرت اختصاصی زنان برای بانوان دارد. کنسرتی که تمام برنامه ریزان و عوامل اجرای آن را زنان تشکیل میدهند و در سانسی اختصاصی برای بانوان هنرنمایی خواهند کرد.
 
حال باید اختصاص سانس برای اجرای بانوان در فرهنگسرایی در تهران را تخطی از قوانین دینی و فرهنگی و تغییرات جدید در سبک زندگی دانست؟ یا این امر هم از دایره دید مدیران فرهنگی خارج مانده است!!؟...
 


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 11 تير 1392برچسب:زنان,سبک زندگی,موسیقی,
ارسال توسط دلاور

 سرپرست تیم ملی فوتبال با بیان رقم ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال (سی میلیارد تومان)، از اختصاص این مبلغ صرفاً برای بر پایی اردوهای آماده سازی تا زمان برگزاری جام جهانی خبر داد و این مبلغ جدای از پاداش‌ها و دستمزد کادر فنی و بازیکنان است.

داستان هزینه های میلیاردی تیم ملی فوتبال!

به گزارش گروه ورزشی - فرهنگ نیوزچندی است که فضای عمومی کشور را شور و شعفی فراگرفته است و مردم از وقوع اتفاقاتی سلسله وار شادمان در خیابان‌ها ریخته و به آزاد کردن ظرفیت های خود در زمینه شادی پرداخته‌اند، که البته این امر به خودی خود جای نکوهشی ندارد به خصوص که یکی از این موارد شادی آور همانا تجلی وجههٔ جمهوریت نظام مقدس اسلامی کشور است.

 اما در مورد دیگر که مربوط می‌شود به راه یابی تیم فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی باید گفت که نفس این عمل از آنجا که شاید موجبات غرور ملی را فراهم آورد امری پسندیده است و از طرفی، ورزش موضوعی است که همواره مورد تاکید صاحب‌نظران دینی و ملی ما بوده است.

* نکته جالب توجه و قابل تأمل به مطالبی است که در برنامه ورزش و مردم (۷/۴/۱۳۹۲) توسط سرپرست تیم ملی...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 9 تير 1392برچسب:فوتبال , پول های فوتبالی ,
ارسال توسط دلاور

 دبیر شورای عالی فضای مجازی از ارائه فرصت دو هفته‌ای به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی ...

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از ارائه فرصت دو هفته ای به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی به این شورا ارائه کند و گفت: در صورت تاخیر شرکت ارتباطات زیرساخت از اپراتورهای بخش خصوصی برای ارائه VPN استفاده خواهد شد.

 

وی به تشریح آخرین وضعیت ارائه خدمات VPN قانونی و نیز دلایل تاخیر در ارائه آن پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته مصوب شد که برای ساماندهی خدمات VPN داخل کشور به صورت متمرکز شرکت ارتباطات زیرساخت وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ارائه این خدمات در کشور اقدام کند و به صورت موازی جلوی فعالیت سایر ارائه دهندگان خدمات VPN که شرکت های متفرقه ای بودند، گرفته شود.

 

بهابادی ادامه داد: در فاز ابتدایی قرار شد با توجه به ظرفیتی که این شرکت در اختیار داشت، ثبت نام از اشخاص حقوقی در اولویت قرار گیرد، به این ترتیب پورتالی هم به همین منظور ساماندهی و ثبت نام از اشخاص حقوقی شروع شد و در حال حاضر هم تعداد قابل توجهی از شرکت ها، موسسات و بانک‌ها در حال دریافت این خدمات در کشور هستند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 9 تير 1392برچسب:vpn , فضای مجازی , غیر قانونی,
ارسال توسط دلاور

 ارتش سوریه در یک عملیات غافلگیرانه 100 تن از مخالفان مسلح در ریف دمشق را به هلاکت رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از العالم، ارتش سوریه در یک عملیات غافلگیرانه 100 تن از مخالفان مسلح در ریف دمشق را به هلاکت رساند.

 

به گزارش خبرنگار شبکه العالم تروریست های مسلح در شهرک الکهربا برای نیروهای ارتش سوریه کمین گذاشته بودند، ولی این عملیات با هشیاری نیروهای ارتش سوری خنثی شد.

 

از سوی دیگر حمله افراد مسلح به یک کارخانه پنبه ریسی در ریف دمشق موجب وقوع آتش سوزی در این مکان شد.




تاریخ: یک شنبه 9 تير 1392برچسب:سوریه - تروریست - دمشق - شهرک - عملیات,
ارسال توسط دلاور

 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره دستگیری تعدادی از اتباع کشور اسلواکی در ایران به جرم جاسوسی، گفت: این افراد با گلایدر درحال ...

 
به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه هرگاه روند مذاکرات به نقطه اوج خود برای رسیدن به توافقات اصولی نزدیک می شود غربی‌ها کارشکنی می کنند، گفت: هسته اصلی مانع‌تراشی بر سر راه برنامه هسته‌ای کشورمان آمریکا با سیاست های خصمانه‌اش است.
 

وی افزود: استکبار جهانی با رویکرد سیاسی، اراده خود را بر مذاکرات اعمال می کند و مانع از رسیدن به یک توافق اصولی می شود.

 

لازم به ذکر است که روز گذشته وزارت امور خارجه اسلواکی اعلام کرده‌ بود که تعدادی از شهروندان کشورش به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شدند.

 

بوریس گاندل، سخنگوی وزارت امور خارجه اسلواکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: دیپلمات‌های ما در تهران با شهروندان بازداشت شده و مسوولان ایرانی در تماس هستند.

 

وی افزود: این مساله هم‌چنان ادامه دارد و ما نمی‌توانیم جزئیاتی از آن را ارائه کنیم.

 

در همین حال روزنامه‌ی اس.ام.ای اسلواکی نوشت که گروهی از شهروندان اسلواک که از چتربازان هستند و ورزش چتربازی انجام می‌دهند به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شدند.

 

سایت این روزنامه روز جمعه اعلام کرد که پنج یا شش تن از شهروندان اسلواک بیش از سه هفته پیش به دلیل عکسبرداری هوایی از تاسیسات نظامی ایران بازداشت شدند.

 



تاریخ: یک شنبه 9 تير 1392برچسب:جاسوس - گلایدر - اسلواک - ایران,
ارسال توسط دلاور

 تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در دوره اول مسابقات لیگ روبات انسان نما در مقابل تیم دانشگاه انگلستان به برتری دست یافت.

0

به گزارش اصفهان بیست ، به نقل از خبرنگار مهر، در دور اول مسابقات لیگ روبات انسان نما مسابقات جهانی ربوکاپ تیم ایران در حالی که اوایل بازی 1-0 از حریف عقب بود، با تغییر تاکتیک و اعمال تغییراتی در روند بازی، نتیجه را در نیمه نخست 1-1 به پایان رساند.در نیمه دوم تیم دانشگاهی انگلستان در برابر تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازی را با نتیجه 3-1 به تیم ایرانی واگذار کرد.




تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

 «روزمرّه فكر كردن در مسائل اقتصادى، مضر است؛ تغییر سیاستهاى اقتصادى به طور دائم، مضر است - در همه‌ى بخشها، بخصوص در اقتصاد - تكیه كردن بر نظرات غیر كارشناسى، مضر است؛ اعتماد كردن به شیوه‌هاى تزریقىِ اقتصادهاى تحمیلى شرق و غرب، مضر است. سیاستهاى اقتصاد باید سیاستهاى «اقتصاد مقاومتى» باشد - یك اقتصاد مقاوم - باید اقتصادى باشد كه در ساخت درونىِ خود مقاوم باشد، بتواند ایستادگى كند؛ با تغییرات گوناگون در این گوشه‌ى دنیا، آن گوشه‌ى دنیا متلاطم نشود.»رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شکل گیری انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای در مقابل غرب با مختصات پارادایمی متفاوت و متضاد باعث شد که مدل اقتصادی متفاوتی نیز برای این اقتصاد تجویز شود. غرب اما در برابر جمهوری اسلامی از این حربه برای فشار بر ایران استفاده می کند. از طرفی پایه اقتصاد ایران نیز که توسط همین کشورهای استعمار گر بر اساس منافع خودشان طراحی شده بود مبتنی بر فروش نفت خام بود. بطوریکه رهبر انقلاب در سال 73 فرمودند آرزوى واقعى من- كه البته ممكن است به این زودیها قابل تحقّق نباشد- این است كه ما درِ چاههاى نفت را ببندیم و اقتصاد خود را براساس كالاها و محصولات غیر نفتى بنیاد نهیم. یعنى فرض كنیم این كشور، كالایى به نام نفت ندارد. البته این كار ممكن است در این سالها و به این زودیها عملى نباشد. زیرا دشمنان ایران در دوران رژیم وابسته و فاسد پهلوى، بیش از حدّ تصور خراب‏كارى كرده‏اند و چنان ملت و كشور ما را به نفت وابسته نموده‏اند كه نشود به این آسانى چنین كارى را كرد. اما روزى باید این كار بشود و آن روز، روزى است كه ملت ایران بدون اینكه سرمایه‏ هاى خود را مفت و مجّانى به دست كسانى بدهد كه با كمال خباثت از ثروت ملى كشورها استفاده مى‏كنند، با تكیه بر امكانات ذاتى، روى پاى خودش بایستد.»

«آرزوی من این است که روزی در چاه‏های نفت بسته شود...» این جمله رهبر انقلاب البته نه تنها در آن زمان قابل حصول نبود بلکه برای تکنوکرات‌های مستقر در دولت هم فهم نشد. دولتی که اعتقادی به خارج کردن نفت از بودجه کشور نداشت و به خام فروشی نفت عادت کرده بود هیچ زمینه‌ای را فراهم نکرد.

نوع نگاه کارگزاران به اقتصاد به چند دلیل نتوانست کارایی لازم را برای اقتصاد ایران اسلامی به ارمغان بیاورد:



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 193
بازدید کل : 7619
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1